Dersin Adı | Halkla İlişkiler Teorileri ve Uygulamaları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MCPR 569 | Güz | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı halkla ilişkiler teorilerine ve bunların uygulamadaki kullanımlarına yönelik bir anlayış geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders halkla ilişkiler uygulamasına temel oluşturacak kuramsal yaklaşımları etik açısından da değerlendirerek ele almaktadır. Okumalar ve tartışmalar aracılığıyla öğrenciler halkla ilişkiler teorisinin zaman içinde nasıl değiştiğini, farklı düşünme biçimleri ve araştırma yöntemlerinin nasıl benimsendiğini inceleyeceklerdir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve bilgilendirme | |
2 | Halkla İlişkileri Anlamak | Fawkes, J. (2018). “The evolution of PR research- An overview”, Communication &Society, Vol. 31(4) pp. 159-171 pg. 159-160, Introduction |
3 | Halkla ilişkiler araştırmasının evrimi | Fawkes, J. (2018). “The evolution of PR research- An overview”, Communication &Society, Vol. 31(4) pp. 159-171 Pg.161-171 |
4 | Baskın paradigma: Örgüt merkezli perspektif, sistem kuramı | Lattimore, D., Baskin, O. , Heineman, S.T., Toth, E.L. (2012) “Public Relations: The profession and the practice”, 4th. Ed., NY: McGraw Hill. Chapter 3: A theoretical Basis for Public Relations |
5 | Mükemmellik kuramı | Botan C.H. and Hazleton, V. “Public Relations Theory II”, NY:Routledge. Chapter 2, The Excellence Theory, James E. Grunig, Larissa A. Grunig, and David M. Dozier. Pp.44-108 |
6 | Retorik ve retoriksel perspektif | Heath, R.H. (2000). “A Rhetorical Perspective on the Values of Public Relations: Crossroads and Pathways Toward Concurrence”, Journal of Public Relations Research, 12 (1), pp.69-91 Pg. 69-78 |
7 | Savunmanlık perspektifi ve İkna I | Cameron, K.E (2009). “A practitioner’s guide to persuasion: An overview of 15 selected persuasion theories, models and frameworks, Patient Education and Consulting, pp.309-317 Pg. 309-313 |
8 | Savunmanlık perspektifi ve İkna II | Cameron, K.E (2009). “A practitioner’s guide to persuasion: An overview of 15 selected persuasion theories, models and frameworks, Patient Education and Consulting, pp.309-317 Pg. 313-317 |
9 | Ara Sınav | |
10 | İlişkisel Yönetim Yaklaşımı: Dialog | Wilcox, D. L. (2019) “Dialogic Communication Theory in the Age of Corporate Activism: A Postmodern Perspective”, CMAP, 2(1), pp. 1-10 |
11 | Eleştirel yaklaşımlar: Propaganda modeli | Mullen, A., J. Klaehn (2010) “The Herman-Chomsky Propaganda Model: a critical approach to analyzing mass media behavior”, Sociology Compass, 4 (4), 215-229. |
12 | Eleştirel yaklaşımlar II | Moloney, K., McQueen, D., Surowiec, P. and Yaxley, H. (2012). Dissent and protest public relations. Papers and discussion from the Dissent and Public Relations seminar series, October-December 2012. Bournemouth University. |
13 | Örnek olay çalışması | |
14 | Örnek olay çalışması | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders notları ve sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Botan, C.H., Hazelton, V. (2009) “Public Relations Theory II”, NY:Routledge. Holtzhausen, D. R. (2012). “Public Relations as Activism: Postmodern Approaches to Theory and Practice.” New York: Routledge. Theaker, A. (2012) “The Public Relations Handbook”, 4th ed. Oxon:Routledge. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | 80 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 32 | |
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir. | |||||
2 | Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
3 | Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır. | |||||
4 | Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur. | |||||
5 | Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.
| |||||
6 | Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir. | X | ||||
7 | Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür. | X | ||||
8 | Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest