DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Halkla İlişkiler Teorileri ve Uygulamaları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCPR 569
Güz
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı halkla ilişkiler teorilerine ve bunların uygulamadaki kullanımlarına yönelik bir anlayış geliştirmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Halkla ilişkiler teorilerini değerlendirirken faydalanılacak kavramsal çerçeveyi açıklayabilecek,
  • Halkla ilişkiler teorilerinin uygulamadaki kullanımını tartışabilecek,
  • Halkla ilişkilere yönelik temel düşünsel yaklaşımları sınıflandırabilecek,
  • Ana akım halkla ilişkiler perspektifi ile eleştirel perspektifi birbiriyle karşılaştırabilecek,
  • Bir örnek olayı teorik bir perspektiften, etik boyutunu da ele alarak tartışabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders halkla ilişkiler uygulamasına temel oluşturacak kuramsal yaklaşımları etik açısından da değerlendirerek ele almaktadır. Okumalar ve tartışmalar aracılığıyla öğrenciler halkla ilişkiler teorisinin zaman içinde nasıl değiştiğini, farklı düşünme biçimleri ve araştırma yöntemlerinin nasıl benimsendiğini inceleyeceklerdir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma ve bilgilendirme
2 Halkla İlişkileri Anlamak Fawkes, J. (2018). “The evolution of PR research- An overview”, Communication &Society, Vol. 31(4) pp. 159-171 pg. 159-160, Introduction
3 Halkla ilişkiler araştırmasının evrimi Fawkes, J. (2018). “The evolution of PR research- An overview”, Communication &Society, Vol. 31(4) pp. 159-171 Pg.161-171
4 Baskın paradigma: Örgüt merkezli perspektif, sistem kuramı Lattimore, D., Baskin, O. , Heineman, S.T., Toth, E.L. (2012) “Public Relations: The profession and the practice”, 4th. Ed., NY: McGraw Hill. Chapter 3: A theoretical Basis for Public Relations
5 Mükemmellik kuramı Botan C.H. and Hazleton, V. “Public Relations Theory II”, NY:Routledge. Chapter 2, The Excellence Theory, James E. Grunig, Larissa A. Grunig, and David M. Dozier. Pp.44-108
6 Retorik ve retoriksel perspektif Heath, R.H. (2000). “A Rhetorical Perspective on the Values of Public Relations: Crossroads and Pathways Toward Concurrence”, Journal of Public Relations Research, 12 (1), pp.69-91 Pg. 69-78
7 Savunmanlık perspektifi ve İkna I Cameron, K.E (2009). “A practitioner’s guide to persuasion: An overview of 15 selected persuasion theories, models and frameworks, Patient Education and Consulting, pp.309-317 Pg. 309-313
8 Savunmanlık perspektifi ve İkna II Cameron, K.E (2009). “A practitioner’s guide to persuasion: An overview of 15 selected persuasion theories, models and frameworks, Patient Education and Consulting, pp.309-317 Pg. 313-317
9 Ara Sınav
10 İlişkisel Yönetim Yaklaşımı: Dialog Wilcox, D. L. (2019) “Dialogic Communication Theory in the Age of Corporate Activism: A Postmodern Perspective”, CMAP, 2(1), pp. 1-10
11 Eleştirel yaklaşımlar: Propaganda modeli Mullen, A., J. Klaehn (2010) “The Herman-Chomsky Propaganda Model: a critical approach to analyzing mass media behavior”, Sociology Compass, 4 (4), 215-229.
12 Eleştirel yaklaşımlar II Moloney, K., McQueen, D., Surowiec, P. and Yaxley, H. (2012). Dissent and protest public relations. Papers and discussion from the Dissent and Public Relations seminar series, October-December 2012. Bournemouth University.
13 Örnek olay çalışması
14 Örnek olay çalışması
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı

Ders notları ve sunumlar

Önerilen Okumalar/Materyaller

Botan, C.H., Hazelton, V. (2009) “Public Relations Theory II”, NY:Routledge.

Holtzhausen, D. R. (2012). “Public Relations as Activism: Postmodern Approaches to Theory and Practice.” New York: Routledge.

Theaker, A. (2012) “The Public Relations Handbook”, 4th ed. Oxon:Routledge.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
5
80
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
32
Final Sınavı
1
35
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

 
2

Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
3

Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

4

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

5

Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

 

 

6

Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

X
7

Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

X
8

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

9

Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest